טום מפינלנד

יום שני, 5 ביוני 2017, בשעה 21:15, סינמטק 3

רכישת כרטיסים בטלפון 03-6060800 שלוחה 9
או דרך אתר הסינמטק

Tom of Finland
בימוי: דום קארוקוסקי
הפקה: אלכסי בארדי, מייה האביסטו, אניקה סקסדורף
משחק: פקה סטראנג
פינלנד\דנמרק\גרמניה\שבדיה\ארה”ב, 2017, 115 דקות, פינית, אנגלית וגרמנית עם תרגום לאנגלית ולעברית

פסטיבל טרייבקה 2017 – התחרות הרשמית
פסטיבל גוטבורג 2017 – פרס פיפרסקי

סיפורו של אמן הפולחן טואוקו לאקסונן, הידוע יותר בשם טום מפינלנד, והאירועים לאורך השנים שהשפיעו על הציורים ההומו-ארוטיים האיקוניים פורצי הדרך שלו.
אחרי הטראומה של שרות במלחמת העולם השנייה, טוקו לא מוצא שלום בארץ מולדתו. הוא נאלץ להסתיר את זהותו כהומו, אפילו מאחותו איתה הוא מתגורר. את הסטוצים החד-פעמיים והרומנים הקצרים הוא מנהל בפינות אפלות בעיר מחשש שהמשטרה תתפוס אותו.
ככול שהזמן עובר הוא שואב השראה מלובשי המדים המדכאים אותו, האמנות הופכת לחלק המשפיע והחשוב ביותר בחייו. אם במציאות שבה הוא חי חובשי המדים מתעללים בקהילת הגייז, בציוריו ניצבים גברים שרירים לובשי מדים במצבים מינים מפורשים ללא עכבות.
רק כאשר מו”ל אמריקאי רואה את ציוריו ומזמין את טוקו אל החוף המערבי חייו באמת משתנים. מצייר אנונימי הוא הופך לפתע לסמל של המהפכה המינית הגאה.
הסיפור של טואוקו הוא מהחשובים בתולדות האומנות הגאה, והוא נושאו של יצירה קולנועית מושקעת, מרהיבה, ובלתי נשכחת זו.
הבמאי הפיני המוערך דום קארוקוסקי מביא את הסיפור החשוב כל כך לחיים, ויוצר דיוקן מרגש של האיש מאחורי האגדה.
בשיתוף שגרירות פינלנד

לפני כן יוקרן בבכורה עולמית הסרט הקצר:
שימני כחותם על ליבך
בימוי: עומר טובי
ישראל 2017, 14 דקות, עברית עם תרגום לאנגלית.

התסריט הזוכה בפרס התסריט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל בקולנוע הגאה 2016.
פרויקט במימון קרן גשר.
מפגש בין בחור צעיר לגבר מבוגר בסאונה לגברים בלבד, הופך לשיעור לא צפוי על אהבה.


Fatal error: Uncaught DivisionByZeroError: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php:1520 Stack trace: #0 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/loop/single.php(145): comments_template('/comments.php', true) #1 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(812): require('/home/tlvfest/p...') #2 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(745): load_template('/home/tlvfest/p...', false, Array) #3 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/general-template.php(206): locate_template(Array, true, false, Array) #4 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/units.php(335): get_template_part('loop/single', 'post') #5 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/helpers/class-pojo-templates.php(84): pojo_get_loop_template_part('loop/single', 'post') #6 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(324): Pojo_Templates->pojo_get_the_content_layout('single', 'post', '') #7 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters('', Array) #8 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #9 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/index.php(24): do_action('pojo_get_the_co...', 'single', 'post', '') #10 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/tlvfest/p...') #11 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tlvfest/p...') #12 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/index.php(17): require('/home/tlvfest/p...') #13 {main} thrown in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1520