התחרות הרשמית 2017: קולנוע תיעודי

בן אמיתי

בנט מוסיקאי צעיר ומחונן בן-19, נמצא רגע לפני ניתוח לשינוי מין. בנט מנסה לרכוש את תמיכתה של אמו אך זאת לא נלהבת מהשינויים המתרחשים לנגד עיניה. המסע שעוברת אמו של בנט לא פשוט. לאורך הדרך האם והבן מוצאים תמיכה בקהילותיהם, ומזכירים לנו שמשפחות הן לא רק דבר ביולוגי אלא שגם ניתן לבחור אותן.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

הכל אודות ארמיסטד מופין

סרט תיעודי מרתק של ג’ניפר קרוט על אייקון הגייז הסופר ארמיסטד מופין. הסרט עוקב אחר חייו האישיים מילד בעיירה בדרום השמרני, הג’ונגלים של מלחמת וייטנאם, בתי המרחץ של סן פרנסיסקו בשנות ה-70, הפיכתו לסופר רבי-מכר ופעיל זכויות הלהט”ב. סדרת ספריו, שהפכה גם למיני סדרה מצליחה בשם “סיפורי סן פרנסיסקו”, הייתה ועדיין מהווה השראה למיליונים.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

טרנזיט הוואנה

סרט תיעודי מרתק וזוכה פרסים החושף צד שאינו מוכר בקובה. הטרנסג’נדריות אודט, חואני ומאלו מחכות בהוואנה לניתוח שינוי מין המבוצע על ידי מנתחים אירופיים בעלי שם בינלאומי. הביקור של אותם רופאים מאורגן על ידי בתו של הנשיא, מריאלה קסטר אשר מובילה מהפכה מינית בשילוב עם סוציאליזם ממלכתי. הסרט מתאר גם סיפורו של הגבר הטרנסג’נדר הראשון בקובה הנאלץ לעת זקנה לחיות עם אחיו הבכור והלא סובלני.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

מדינה קווירית

סרט תיעודי מיוחד על הקהילה הלהט”בית בישראל, אך נוצר על ידי קולנוענית מחו”ל. הסרט חושף כיצד עמדות ליברליות בישראל מתנגשות לעיתים קרובות עם המבנה המשפטי של המדינה. הסרט טווה דיוקן אינטימי של ישראל והמאבק הפנימי שלה, שנבלע לעתים קרובות על ידי הסכסוך בגבולותיה. יוצרות הסרט מנסות להבין את המשמעות של להיות מיעוט בישראל.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »
MajLindstrom©

צ’אבֵּלה

סרט תיעודי מרגש על הזמרת הנודעת  צ’אבֵּלה וארגאס שהלכה לעולמה בשנת 2012, כשהיא בת 93. היא התחילה את דרכה המוזיקלית בראשית שנות ה-60, והפכה עם השנים לסמל תרבות בינלאומי. וארגאס התפרסמה כמי ששרה “ראנצ’ראס”, שירים שחוברו בעיקר על ידי גברים ורובם מדברים על אהבה בלתי ממומשת לנשים בעולם של בדידות וניכור. בעזרת ראיונות עם צ’אבֵּלה, מאהבותיה, מוקיריה ושלל חומרי ארכיון, מרכיב הסרט דיוקן של לוחמת חברתית, לסבית מוצהרת ואמנית כריזמטית, דמות מרתקת וגדולה מהחיים.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

קאסה רושל

בתוככי “קאסה רושל”, מועדון אפלולי במכסיקו סיטי, נוריות אדומות מהבהבות, השולחנות עדיין ריקים, הבנות יהיו מוכנות בקרוב. הן עסוקות בהסרת זיפים, איפור כבד יסתיר עור קשה, פאות יסתירו קרחות, בגדי הגברים מוסרים ובגדי נשים מולבשים. הבר נפתח והגבולות האחרונים בין זכר לנקבה מטשטשים: ב”קאסה רושל” גברים גייז, סטרייטים ודו, יכולים להיות למספר שעות נשים.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

שיחת חולין

זוכה פרס ה-Teddy בפסטיבל ברלין 2017 לסרט התיעודי הטוב ביותר הוא יצירה תיעודית אינטימית ומרגשת, שחושפת אט אט מערכת יחסים מורכבת בין אם לבתה. האם, לסבית שנאלצה להסתיר את זהותה ולהינשא לגבר בגיל צעיר כמקובל בחברה. האם והבת יוצאות למסע לא פשוט במהלכו הן יתמודדו עם שאלות אשר מייסרות את הבת במשך עשרות שנים.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

Warning: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1459