הסרטים הזוכים 2017

תחרות הסרט הקצר הבינלאומי
הסרט הקצר הטוב ביותר:
“אחותי הגאה” של הבמאית ליאה היטאלה משבדיה.
נימוקי השופטים: סרט סופר אנושי ואינו שגרתי מבחינת העלילה. הסרט מרענן ומחדש את הקולנוע על הלהטבים. סיפור קטן על ילדה ששואלת שאלות לא צפויות על מיניות – ועוד מול לסביות. הצילום מעולה והילדה נוגעת ללב, המשחק מצוין. היא מצד אחד תמימה ומצד שני אמיצה. הסרט מציג קולנוע להטבי חדש ומודרני: הרבה פעמים בסרטי לסביות יש תחושה של כליאות / מסגרת והילדה בעזרת השאלות שלה שוברת את הכליאות בעזרת החופשיות שלה

ציון לשבח:
“קומה X” של הבמאית פרנסי פבריץ מגרמניה.
נימוקי השופטים: לכל אחד ואחת מאיתנו יש תשוקה נסתרת- הסרט הקינקי המענג הזה מזכיר לצופים את התשוקה הזו סינמטוגרפיה עדינה ומדוייקת בשילוב הומור וקו עלילה מעורר השראה אנו נותנים את הציון לשבח לסרט “קומה X”

תחרות הסרט התיעודי:
הסרט התיעודי הטוב ביותר:
שיחת חולין של הבמאית הטייוואנית, הוי צ’אן הואנג
נימוק שופטים: סיפור אישי ונוגע ללב בארץ בה כמעט ואין התייחסות לקהילה הגאה ונדמה שהיא כמעט ואינה נראית. יוצרת הסרט, שוברת את השתיקה בגבורה ובעדינות וחושפת סודות משפחתיים מן העבר מתוך רצון לאחות את הקרעים במשפחתה בהווה ואולי לייצר עתיד טוב יותר . סיפור עדין ויפיפה המסופר בסגנון פשוט שאף מעצים את הסיפור האנושי . אנו בוחרים להעניק את הפרס לסרט “שיחת חולין”

תחרות הפיצ’ר העלילתי
הסרט העלילתי הטוב ביותר:
קשר קרוב של הבמאית היפנית, נאוקו אוגיגמי
הסרט קשר קרוב מציג בצורה רגישה ולא טיפוסית ענייינים שקשורים למשפחה, מגדר, מערכות יחסים ואינטימיות האסתטיקה המהפנטית והצילום המרהיב. הסריגה ארוגה בסרט כמשהו המחבר בין הדמויות ומשקפת את חוטי הלב הנרקמים ונקשרים ביניהן. ייצוג מרגש של טרנסגנדריות והלבבות שנפתחים אליה באמצעותה. סרט נוגע ומנפץ כל קלישאה.
ציון לשבח:
אפילו לאוהבים יש רגעים קודרים- לורנט מיטש’לי מבלגיה
סרט נועז ומעורר השראה שמציע חופש מיני ותודעתי באופן ריאליסטי ומזמין . הסרט מציג נאמנות עצמית נטולת הגדרות ומוחק תוויות קיימות.

ציון לשבח 2:
הלילה- אדגרדו קסטרו מארגנטינה
סרט מפתיע , עוצמתי , אמיץ ששואל שאלות אינטימיות על מיניות באופן שלפעמים מעורר אי נוחות וקושי לצפייה

התחרויות הישראליות:
תחרות היצירה הצעירה:

אחת מכן- ניר ארד (קריית חינוך מעיין שחר)
חבר השופטים בחרו פה אחד בסרט” אחת מכן” בבימוי ניר ארד כזוכה בפרס היצירה הצעירה. באמצעות עריכה נבונה ובימוי רגיש ,מצליח הסרט להעביר בזמן קצר את המסר שלו ולהציג בפני הצופה בדיוק מעורר הערכה את תמונת עולמה של רותם הגיבורה .”אחת מכן” הוא דוגמה ליצירה דוקומנטרית מן המעלה הראשונה.

הזוכים בתחרות הסרט הקצר השראלי:
אבנייר- הילל ראטה
חבר השופטים החליט פה אחד להעניק את פרס הסרט הקצר הישראלי הטוב ביותר, לסרטו הנפלא של הלל ראטה, “אבנייר”. הסרט מצליח להעביר סיפור נוקב, חזק ומורכב של מערכת יחסים בין שני אחים תוך שהוא משתמש בוויזואליזציה חזקה, משחק מעולה, צילום יפהפה, ותסריט שכתוב בצורה נהדרת. אנחנו מצפים לראות את העבודות הבאות של הבמאי ושותפיו ליצירה.
ציון לשבח:
מגרש- איתמר קדושביץ’
הסרט מצליח לעבוד בזכות סיפור מדהים, אם כי חסכוני ומינימליסטי, אבל הסבל שבהדחקת המיניות של בן נוער. השילוב בסרט של המאבק הפנימי עם מאבק חיצוני אינטנסיבי, ועם השארת פתח לתקווה ואופטימיות הבמאי מצליח לתת זווית חדשה ומחזקת על סיפור היציאה מהארון.חבר השופטים מעניק לסרט “מגרש”, מאת: איתמר קדושביץ ציון לשבח.

תחרות הפיצינג העלילתי של קרן רבינוביץ’
עוד דקה את נעלמת- הדס איילון
חבר השופטים התרשם מאוד מכל הסיפורים שהוצגו בפניו ואחרי שלושה פרוייקטים שהגישו פיצ’ינג מצויין התכנסנו לדיון ארוך ולא קל בכלל. אנחנו רוצים לראות את כל הסיפורים הללו על המסך, אך בסופו של דבר, סיפור אחד בלט מעל כולם: סיפור אישי ביותר על אובדן וגעגועים בעל זווית חדשה ומאוד רלוונטית בנרטיב הגאה. האספקטים השונים והנושאים המורכבים שנידונים בסרט עניינו אותנו ומשכו אותנו אל תוך הסיפור והפרוייקט. אנחנו שמחים להעניק את פרס הפיצ’ינג העלילתי להדס איילון על הפרוייקט שלה “עוד דקה את נעלמת

תחרות הפיצינג התיעודי של קרן רבינוביץ’
על הרצף- אפק טסטה לאונר וזוהר מלינק עזרא
סדרת הרשת המצליחה בשלה להפוך ליצירה קולנועית. פרוייקט על הרצף יוצא מעיסוק באינדיבידואל והצגת דמויות המפתח לעיסוק מעמיק בקהילה כולה, וממשיך לחשוף את המציאות המורכבת של קהילת הטרנס בישראל . אנו בחבר השופטות, מקוות ומאחלות שהפרויקט ירקום עור וגידים, ייכנס לעובי הקורה בנושאים חברתיים ופוליטיים ויחשוף קול ייחודי בפני הקהילה הבינלאומית.

תחרות התסריט הקצר לזכר דן לחמן וזוכה במענק קרן גשר עד 150 אלף ש”ח
פוליגרף- סמירה סרייה
מנימוקי השופטים: “גילינו בסמירה נשמה גדולה בעלת אמירה חזקה וקול ייחודי וכנה ואנחנו רוצות וגאות לאפשר ולתת לה את הכלים להעביר את הקול הזה שהוא חשוב ובועט וחצוי ונוגע ללב אל המדיום הקולנועי שללא ספק יעצים אותו ויהדהד אותו הלאה למרחקים.”


Warning: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1459