קרא לי בשמך

 
 יום שבת, 14/04/18 – 14:00 יום ראשון, 15/04/18 – 21:30 יום שני, 16/04/18 – 16:30

רכישת כרטיסים דרך אתר הסינמטק.

Call Me by Your Name
בימוי: לוקה גואדנינו
משחק: טימוטיי צ’אלאמנט, ארמי האמר, מייקל סטאלברג
איטליה/צרפת, 2017, 130 דקות, אנגלית, איטלקית, צרפתית, גרמנית עם תרגום לעברית

“קרא לי בשמך” מבוסס על רב המכר של אנדרה אסימן והוקרן בפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם: סאנדנס, ברלין, טורונטו, ניו יורק ועוד רבים.

בקיץ הלוהט של 1983 מגיע אֶליוֹ בן ה-17 עם הוריו האינטלקטואלים לכפר פסטורלי ושטוף שמש בצפון איטליה. הנער הצעיר מבלה את זמנו בהאזנה למוסיקה, קריאת ספרים ושחייה, עד שיום אחד מגיע אל הווילה הגדולה אוליבר, העוזר הצעיר החדש של אביו. אוליבר בן ה-30 יפה תואר, בעל כריזמה בלתי נדלית ובטוח בעצמו, וכמו אֶליוֹ, בעל שורשים יהודיים. בתחילה אֶליוֹ קר ומרוחק כלפי אוליבר, אבל עד מהרה מתחילים השניים לצאת לטיולים יחד. אֶליוֹ מתחיל לעשות מהלכים מהוססים כלפי אוליבר שהופכים לאינטימיים יותר ויותר, גם אם, כדברי אוליבר, “אדם אינו יכול לדבר על דברים כאלה”. ככל שהקיץ מתקדם נרקם בין השניים סיפור אהבה מרגש ובלתי נשכח.

הבמאי לוקה גואדנינו כתב את התסריט יחד עם איש הקולנוע האגדי ג’יימס אייבורי (“מוריס”, “זיכרונות אהבה מפירנצה”, “שארית היום”, “זכרונות מאחוזת האוורד”).
על רקע הנופים המפתים והמשכרים של צפון איטליה נרקם אחד מסיפורי אהבה המסעירים שנראו על מסך הקולנוע מזה שנים. זהו גם סיפור התבגרות של נער מאופק ואינטלקטואל שלא ממש יודע איך להתמודד עם הרגשות העזים שלראשונה פורצים ממנו.

השחקן הנפלא ארמי האמר (“הרשת החברתית”, “ג’יי אדגר”, “יצורים ליליים”) הוא אוליבר ולצידו התגלית הצעירה טימות’י שאלמה בתפקיד אֶליוֹ, שרבים מהמרים לו מועמדות לאוסקר. מלבד הצילום, הבימוי המוקפד, התסריט הבוגר והמשחק המעולה – שימו לב גם לשירים המושלמים שכתב סופיאן סטיבנס במיוחד לסרט, שמוסיפים רובד רגשי רב.


Warning: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1459