25 שנה לחסד מופלא – בנוכחות המשפחה ושחקני הסרט

יום שני, 4 ביוני, 2018, 20:00 סינמטק 2

רכישת כרטיסים בטלפון 03-6060800 שלוחה 9
או דרך אתר הסינמטק


בימוי: עמוס גוטמן
הפקה: דגן פרייס
משחק: גל הויברגר, שרון אלכסנדר, רבקה מיכאלי, דבורה ברטונוב, חינה רוזובסקיה, אקי אבני, קארין אופיר, עדה ולרי טל, בר רפאלי, המוכתר
מוסיקה: ארכדי דוכין
ישראל, 1992 , 90 דקות, עברית עם תרגום לאנגלית

פסטיבלים:
פסטיבל הקולנוע של שיקגו 1992
פסטיבל הקולנוע הגאה בטורינו 1993

הקרנה מיוחדת במלאת 25 שנה ליצירתו פורצת-הדרך של הבמאי עמוס גוטמן.

יונתן עזב את המושב ועבר לגור בתל אביב כדי להיות עם מיקי, חייל צעיר שבוגד בו בלי הפסקה. השגרה של יונתן משתבשת כאשר גבר מסתורי בשם תומאס חוזר מניו יורק כדי לבקר את אמו וסבתו, המתגוררות באותו בניין. תומאס מסתיר מיונתן סוד – הוא חולה במחלה סופנית וחושש לפגוע בצעיר המאוהב בו.

“חסד מופלא” נוצר בתחילת שנות ה-90, לפני עידן הפוליטיקלי-קורקט בכל הנוגע למחלת האיידס, ועם זאת הוא עדיין מצליח לרגש בזכות הבימוי העדין והמשחק המעולה.

25 שנה ל”חסד מופלא”. אסופת רגעים מתוך חייו וסרטיו של עמוס גוטמן.

באדיבות ערן אבן
באדיבות ערן אבן

שיטוט בבוידעם של קטי גוטמן, אמו של עמוס, חושף אוצר מרתק – חומרים המתעדים את תהליך יצירתו של עמוס דרך חומרים ויזואליים וטקסטים, תמונות לצד רשימות, כולם מספרים את סיפור תהליך היצירה של עמוס, מחלוצי הקולנוע האישי והלהט”בי בישראל.
החומרים שאסף עמוס לאורך השנים – מעניקים הצצה מרתקת לתקופה אדג’ית ומרגשת של עשיית קולנוע סוער, קיצוני, מרגש ויוצא דופן.

המיצב הוקם ע״י צוות ״סלון עמוס״, הפועל למען הנצחת יצירתו של גוטמן כך שתמשיך להפיץ השראה ולשמש כמקום בטוח עבור קולנוענים ואוהבי קולנוע.

אנו נמצאים בתחילתו של תהליך רסטורציה ובו נדאג לשמר את כל הפילמוגרפיה של עמוס על ידי שיחזור וניקוי של חומרי המקור. התהליך יתבצע על ידי הארכיון לקולנוע ישראלי. אנחנו זקוקים למשאבים שיוכלו לסייע לנו להשלים את המלאכה ולייצר עותקי צפייה והקרנה חדשים כדי לשמר את המורשת הקולנועית החשובה של עמוס.

אנחנו מחפשים שותפים. הפיצו את הבשורה וסייעו לנו לצרף שותפים להשלמת המלאכה היקרה.

כל המעוניין לקחת חלק בסיוע הכלכלי של הפרויקט החשוב מוזמן לפנות למורין – [email protected]


Fatal error: Uncaught DivisionByZeroError: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php:1520 Stack trace: #0 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/loop/single.php(145): comments_template('/comments.php', true) #1 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(812): require('/home/tlvfest/p...') #2 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(745): load_template('/home/tlvfest/p...', false, Array) #3 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/general-template.php(206): locate_template(Array, true, false, Array) #4 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/units.php(335): get_template_part('loop/single', 'post') #5 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/helpers/class-pojo-templates.php(84): pojo_get_loop_template_part('loop/single', 'post') #6 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(324): Pojo_Templates->pojo_get_the_content_layout('single', 'post', '') #7 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters('', Array) #8 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #9 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/index.php(24): do_action('pojo_get_the_co...', 'single', 'post', '') #10 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/tlvfest/p...') #11 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tlvfest/p...') #12 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/index.php(17): require('/home/tlvfest/p...') #13 {main} thrown in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1520