צוות השופטים והשופטות 2018

תחרות הסרט הישראלי הקצר

דמיאן פליצ’ונה
מייסד ומנהל שירות הסטרימינג הקווירי Revry, שמופץ במעל מ-100 מדינות. לדמיאן ניסיון של 15 שנה בעבודה על תפעול שירותי סטרימינג, כגון Youtube Space.

 

סיריל לגאן
מנהל הפסטיבל הלהט”בי Chéries-Chéris בפריז מאז 2015. ביים את הסרטים הקצרים:
Contradictions  -2002   
Comme un frere  -2005
Chemin de croix -2007

מאני דה גווארה
מייסדת ומנהלת הפסטיבל הלהט”בי Side by Side בסנט פטרסבורג ומוסקבה מזה 11 שנה. על אף שלל קשיים ומכשולים בשל החוקים הלהט”בופובים בהנהגתו של פוטין, הפסטיבל חגג עשור ב-2017.

התחרות הרשמית: קולנוע עלילתי

חן יאני
מוזיקאית, תקליטנית ושחקנית. בגיל 17 חן עבדה כדוגמנית בפריז, לונדון וניו-יורק, הצטלמה למגזינים French Vogue, Italian Vogue ו-ID, ועשתה קמפיינים לדולצ’ה וגבאנה וקנת קול. בגיל 21 שבה לישראל כדי ללמוד משחק ולפתח קריירה בתחום הזה. שיחקה בין השאר ב”נמס בגשם” בתפקיד הראשי בתור אישה טרנסג’נדרית. הסרט הוצג בפסטיבלים וזכה בפרסים רבים, בין השאר בפרס מיוחד להופעה פורצת דרך מטעם פסטיבל הקולנוע הגאה לשנת 2012. כיום היא מתקלטת, משחקת ב”משפחה” של רוני קידר ועובדת עם אלבום סולו ראשון.

כריס רודריגז
מייסד-שותף והיועץ המשפטי של שירות הסטרימינג הקווירי Revry, שמופץ במעל מ100 מדינות. כריס מפיק ועורך דין בתחום הבידור עם ניסיון עשיר בתכניות ריאליטי ומדיה דיגיטלית. הוא שימש כיועץ משפטי במגוון של תכניות טלוויזיה זוכות פרסים כמו “הכרישים”, “Deadliest Catch”, Jay Leno’s Garage The People’s Choice Awards, ו-Storage Wars. הוא מייצג משפטית יוצרי תוכן דיגיטלי והפיק תכנים דיגיטליים שהוקרנו בפסטיבלים.

 

צילום: הילית כדורי
צילום: הילית כדורי

איילת רובינסון
שחקנית, מוזיקאית ויוצרת. סיימה את לימודיה במשחק בבית צבי בהצטיינות. שיחקה בעשרות הצגות תאטרון, סדרות טלוויזיה, רשת וסרטים. ביניהם – כמעט נורמלי (הבימה), “המשרד” ו”בטיפלול”. יצרה, ביימה ושיחקה בשיתוף עם יעל נצר בסדרת הרשת “מטומטמות”. כיום מופיעה בתפקיד הראשי ב”בילי שוורץ” ומקליטה את אלבומה הראשון.

התחרות הרשמית: קולנוע תיעודי

פיליפה מצ’זימבקר
הבמאי, התסריטאי והמפיק של הסרט “טינטה ברוטה”, זוכה פרס הטדי בפסטיבל הבינלאומי של ברלין 2018 ובפרס בפסטיבל הבינלאומי של גוודלחרה 2018. זהו סרטו הקולנועי השני. סרטו הראשון “חוף הים” הוקרן במסגרת הפורום בפסטיבל ברלין, הוא גם יצר את סדרת הטלוויזיה הברזילאית The Nest.

מארסיו ראולון
הבמאי, התסריטאי והמפיק של הסרט “טינטה ברוטה”, זוכה פרס הטדי בפסטיבל הבינלאומי של ברלין 2018 ובפרס בפסטיבל הבינלאומי של גוודלחרה 2018. זהו סרטו הקולנועי השני. סרטו הראשון “חוף הים” הוקרן במסגרת הפורום בפסטיבל ברלין, הוא גם יצר את סדרת הטלוויזיה הברזילאית The Nest.

ענת אבן 
יוצרת דוקומנטרית, סרטיה מוצגים בפסטיבלים בינלאומיים ובתערוכות בארץ ובעולם. זוכת פרס אמנות הקולנוע של משרד החינוך והתרבות ובפרס לנדאו לאמנויות הבמה של מפעל הפיס. מלמדת בבית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר ועורכת שותפה של כתב העת האינטרנטי “תקריב”. מבין סרטיה: “דודא”, “פשרה”, “אסורות”, “מקדמות”, “אחרי הסוף”, “יזכור למנשייה”.

התחרות הרשמית: סרטים בינלאומיים קצרים

ג’פה לארסן
 ג’פה היה ממארגני ומחבר המנהלים בפסטיבל הוותיק ביותר לקולנוע גאה-פסטיבל  MIX בקופנהגן והיה מנהל התכניה בפסטיבל הקולנוע הגאה בבוסטון- Wicked Queer. הוא דוקטור מטעם האוניברסיטה של קופנהגן.

שיקו מנגאט
השחקן הראשי של הסרט טינטה ברוטה שהוקרן בבכורה בפסטיבל ברלין  ה- 68 וזכה בפרס הטדי . זהו סרטו הראשון. בוגר תואר בתקשורת מטעם האוניברסיטה הפדרלית של ריו גרנדה דה סול וסטודנט ללימודי ההיסטוריה של האומנות. חוקר אקדמית את תחום הפרפורמנס , מיניות והמגדר.

קרני הנמן
בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב. במהלך לימודיה ביימה סרט קצר בשם “חדר מדרגות” (2009), בכיכובה של הדס ירון. סרטה העלילתי “פאק יו ג’סיקה בלייר” (2017) הוקרן בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה בת”א ובמאר דל פלאטה היוקרתי, וממשיך להציג בפסטיבלים שונים ברחבי העולם.
כיום משלימה לימודי תואר שני בתיאטרון בבית הספר היוקרתי “סנטרל” בלונדון.

תחרות התסריט הקצר ע"ש דן לחמן

באדיבות קרן גשר

לי גילת
תסריטאית, במאית ועורכת תסריט. בימאית ותסריטאית “הקפות” (2015) סרט הנעילה של פסטיבל קולנוע דרום,בימוי תסריט הדרמה הקצרה “שלום” (2011), שזכה לציון לשבח בפסטיבל חיפה.עורכת תסריט של הסרטים: “המילים הטובות”, “הערת שוליים” ועוד.בטלוויזיה: תסריטאית בסדרות: “המדרשה” (רשת), “בנות הזהב” (ערוץ 10), “חיים אחרים” (קשת) ועוד.לי עורכת תסריט לסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע. בתיאטרון, לי ביימה הצגות בישראל ובלונדון. לי מרצה לתסריטאות בבית הספר סם שפיגל

ליאור אלפנט
ליאור אלפנט היא המנהלת האומנותית של פסטיבל הקולנוע “לסבית קטלנית” שחגג השנה עשור לקיומו, יו”ר פורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל ודוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה ואנטרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. בנוסף, היא ממקימות ומנהלות מיזם התקשורת הפמיניסטי “פוליטיקלי קוראת”. מזה יותר מעשור אלפנט משלבת אקטיביזם, פמיניזם וקולנוע, ופועלת לקידום, תמיכה ועידוד של נשים במסגרות המדיה השונות.

עומר טובי
הוא במאי ותסריטאי, מייסד ומפיק ליין המסיבות המזרחיות המהפכני לגייז – אריסה. סרטו הקצר “כלבי ציד” השתתף בשלל פסטיבלים וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה, אספן, AFI ועוד. סרטו הקצר האחרון “שימני כחותם על לבך” שהופק על ידי הפסטיבל הגאה, הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס האחרון. טובי מביים בימים אלו סדרת דרמה עבור קשת (12) ועובד על הפקת סרטו העלילתי הראשון באורך מלא

פיצ'ינג עלילתי

באדיבות קרן רבינוביץ'

עדי עזרוני

שחקנית ומפיקת קולנוע מזה 15 שנה. יחד עם מנדי תג’ר ברוקי מובילה את מחלקת הסרטים של Keshet International מזה שנה.

לפני הצטרפותן לKI תג’ר ועזרוני ניהלו חברת קולנוע עצמאית בניו יורק Spring Pictures, שבין סרטיה נמנים “כלים שלובים” בבימויו של ירון זילברמן עם פיליפ סימור הופמן, קת’רין קינר, כריסטופר ווקן ומרק איווניר, “קלי וקאל” בבימויה של ג’ן מקגאוון עם ג’ולייט לואיס, “דין” בבימויו של דימיטרי מרטין בכיכובם של קווין קליין ומרי סטינברגן ועוד רבים. בנוסף להיותה מפיקה, עדי ידועה כשחקנית ישראלית – כיכבה בסדרה “חטופים” ו”מתי נתנשק” והייתה מנחה בערוץ הילדים.

כריסטין ואשון
מפיקת הסרטים זוכי הפרסים: “בנים אינם בוכים”, “עדיין אליס”, “קרול”, “הרחק מגן עדן”, “הדוויג והשארית העצבנית” ועוד. נחשבת כאחת המפיקות העצמאיות החשובות ביותר בארה”ב וכמי שאחראית לגל הקווירי החדש בראשית שנות ה-90 במיוחד בשל עבודתה כמפיקת כל סרטיו של טוד היינס.

תמר מרום
מנהלת מחלקת הדרמה של “רשת” בערוץ 2. במסגרת התפקיד אחראית על פיתוח סדרות חדשות, עריכת תסריטים, ליווי תהליך היצירה משלב הרעיון הראשוני ועד לשידור. מרום היא תסריטאית ועורכת תסריט . הסדרות שכתבה ולקחה בהן חלק זכו להצלחה ארצית ובניהם “אמאלה”, “מקימי” ו”השיר שלנו”. מרום מלמדת כתיבה ותסריטאות באוניברסיטת תל אביב, המכללה למנהל ובית הספר לקולנוע וטלווזיה ע”ש סם שפיגל.

יואב אברמוביץ
סמנכ”ל קרן רבינוביץ’ לאומנויות והמנהל האמנותי של הקרן בנושאי התמיכה בסרטים עלילתיים באורך מלא. לפני כן, היה המנהל האמנותי של סרטי גמר סטודנטיאליים ומנהל ההפקות של קרן רבינוביץ’. אברמוביץ’ עסק רבות בביקורת סרטים למגוון עיתונים ומגזינים ועסק כמרצה לתסריטאות.

אבי נשר
במאי, תסריטאי ומפיק קולנוע הנחשב לאחד הבמאים החשובים בתולדות הקולנוע הישראלי. סרטיו זכו לשבחים רבים ולהצלחה מסחררת, הן בקרב המבקרים והן מצד הקהל בארץ ובעולם. בשנת 2007 הוענק לו פרס הוקרה מטעם פסטיבל הקולנוע בירושלים. בשנת 2009 קיבל פרס הוקרה מפסטיבל הקולנוע בחיפה. בשנת 2010 זכה בפרס לנדאו לאמנויות הבמה.

דיימון קרדסיס
במאי, תסריטאי ומפיק שותף של הסרט “ערב שבת בכנסייה”. הסרט היה מועמד בתחרות הרשמית בפסטיבל טרייבקה 2017. דיימון היה מועמד פעמיים לפרס גילדת הכותבים האמריקאית על כתיבת פרקים לסדרה Vicky & Lysander בקטגוריית New Media. הוא הפיק את סרטה של רבקה מילר, “התכנית של מגי” בכיכובה של גרטה גרוויג, את הסרט הדוקומנטרי “ארתור מילר” עבור HBO ובימים אלו מפיק את הסרט  She Came to Me עם ניקול קידמן, סטיב קארל ואיימי שומר.

דמיאן פליצ’ונה
מייסד ומנהל שירות הסטרימינג הקווירי Revry, שמופץ במעל מ100 מדינות. לדמיאן ניסיון של 15 שנה בעבודה על תפעול שירותי סטרימינג כגון Youtube Space.

 

אסתי זקהיים
יו”ר שח”ם, ארגון השחקנים בישראל. שחקנית תאטרון, קולנוע וטלוויזיה (טיפול נמרץ, אליפים, רוקדים עם כוכבים) ,זוכת שני פרסי אופיר, על תפקידיה ב”עפולה אקספרס” ו”לילסדה” ומועמדות על  “הכוכבים של שלומי”. מרצה במכללת ספיר, שדרות, ובית הספר “מעלה” בירושלים.

פיצ'ינג תיעודי

באדיבות קרן רבינוביץ'

פיני שץ
מנהל תוכן סינמטק תל אביב משנת 1997, במאי סרטים תיעודיים, המנהל האמנותי של המסלול הדוקומנטרי של פרויקט קולנוע (קרן רבינוביץ)

יואב אברמוביץ
סמנכ”ל קרן רבינוביץ’ לאומנויות והמנהל האמנותי של הקרן בנושאי התמיכה בסרטים עלילתיים באורך מלא. לפני כן, היה המנהל האמנותי של סרטי גמר סטודנטיאליים ומנהל ההפקות של קרן רבינוביץ’. אברמוביץ’ עסק רבות בביקורת סרטים למגוון עיתונים ומגזינים ועסק כמרצה לתסריטאות.

יוני לייזר
במאי קולנוע תיעודי. ביצירותיו לייזר עוסק בנושאים של גזע, מיניות וזהות מגדרית, תרבות הפופ וההיסטוריה של הסטייה החברתית. סרטיו “וויליאם ס. בורונס: האיש שבפנים” וסרט הדוקו הבדיוני “התשוקה משחררת” זכו להצלחה עולמית ברחבי העולם. סרט החדש “קווירקור” העוסק בתופעת  תרבות הפאנק הקווירי הוקרן בעשרות פסטיבלים וזכה בפרס התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל ריו, הומוכרום, ופסטיבל מלרינקה.

מאט למברט
אומן שעבודתו מתפרשת על שלל תחומים: קולנוע נרטיבי, תיעודי, ניסיוני, אופנה, צילום, ו- וידאו קליפים. יצירותיו של לאמברט עוסקות באהבה, אינטימיות ובני נוער עם הטיה כלפי נרטיבים להט”בקים. פסטיבל הסרטים טרייבקה בחר בלמברט כאחד מעשרת אנשי הקולנוע המבטיחים לשנת 2018.

ליאור שפר
במאי ומפיק, בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת ת”א. מנהל את מחלקת הדוקו ברשת 13. בין עבודותיו: במאי של “גולללסטאר”, “מאסטר שף”, “סופר נני”, “לרדת בגדול”, “יצאת צדיק” וכן הפיק וכתב את הסרט “המנגליסטים”.

עדי גרתי- נער

מנהלת מחלקת הדוקו והאקטואליה בקשת משנת 2012. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על סדרות רבות ביניהן סדרת הדוקו ריאליטי המצליחה “חתונה ממבט ראשון”.את דרכה בטלוויזיה החלה כתחקירנית בתכנית הבוקר של טלעד. ב-2003 הצטרפה לערוץ 10 שם ערכה בין היתר את תכנית הבוקר של הערוץ, ואת מהדורת “שישי” ב-2011 מונתה לסמנכ”לית התוכן של חדשות 10, תפקיד אותו מילאה עד המעבר לשידורי קשת.

תחרות המיזם הדיגיטלי

אפק טסטה לאונר
מפיק ובמאי ישראלי/קנדי ואקטיביסט טרנסג’נדרי. אפק יצר מיזמים אומנותיים  וחינוכיים לחיזוק קהילות מוחלשות וצדק חברתי בארץ ובחו”ל. סדרת הרשת הדוקומנטרית – “על הרצף” (2017) אותה יצר עם זוהר מלינק עזרא, זכתה לפופולריות רבה והדים בקהילה הלהט”בית ומחוצה לה. אפק זכה במענקי תמיכה קרן רבינוביץ במסגרת פסטיבל הקולנוע הגאה וכן במענק מפעל הפיס. אפק הוא בוגר תואר אמנות באוניברסיטת קונקורדיה במונטריאל.

זוהר מלינק עזרא
במאי עורך וצלם קולנוע ישראלי וקנדי. הוא יצר סרטים ופרויקטים עטורי שבחים, ביניהם סדרת הרשת הפופולרית “על הרצף” אותה יצר עם אפק טסטה לאונר. סרטו “Nation’s Legacy of Severance” זכה בפרס הסרט האקספרימנטלי הטוב ביותר בטורונטו 2016. זוהר הוא בעל תואר ראשון באומנות אינטר-מדיה מאוניברסיטת קונקורדיה במונטריאל, תואר שני בקולנוע מטעם מכללת ספיר וכן תעודת בימוי מטעם בית הספר לקולנוע בוונקובר.

רון גולדמן
המנהל האמנותי של הקרן החדשה, הוא עורך סרטים מוערך, שבאמתחתו יותר מ-30 סרטים דוקומנטרים ועלילתיים באורך מלא וסדרות טלוויזיה. מאז שסיים ב-1998 את לימודי הקולנוע בבית הספר סם שפיגל בירושלים, רון עובד כעורך סרטים עצמאי וכתסריטאי בין עבודותיו,”ילדי השמש, זוכה פרס האקדמיה וסרטים נוספים עטורי פרסים. רון מתמחה בפיצ’רים דוקומנטריים וזכה בשלושה פרסי עריכה מטעם פורום היוצרים הדוקומנטרים.


Fatal error: Uncaught DivisionByZeroError: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php:1520 Stack trace: #0 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/loop/single.php(145): comments_template('/comments.php', true) #1 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(812): require('/home/tlvfest/p...') #2 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(745): load_template('/home/tlvfest/p...', false, Array) #3 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/general-template.php(206): locate_template(Array, true, false, Array) #4 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/units.php(335): get_template_part('loop/single', 'post') #5 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/helpers/class-pojo-templates.php(84): pojo_get_loop_template_part('loop/single', 'post') #6 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(324): Pojo_Templates->pojo_get_the_content_layout('single', 'post', '') #7 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters('', Array) #8 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #9 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/index.php(24): do_action('pojo_get_the_co...', 'single', 'post', '') #10 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/tlvfest/p...') #11 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tlvfest/p...') #12 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/index.php(17): require('/home/tlvfest/p...') #13 {main} thrown in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1520