אורחת כבוד – מדלן אולנק

מדלן אולנק (Madeleine Olnek) – במאית קולנוע, מפיקה, תסריטאית ומחזאית.
אולנק כתבה 24 מחזות והפכה שלושה מחזות שלה לסרטי קולנוע. ניתן לתאר את יצירתה של אולנק כ”קומדיות מטורפות עם נטיות אבסורדיות”, והן ממוקדות סביב דמויות לסביות לא שגרתיות.
אולנק נולדה בניו יורק וגדלה בקונטיקט. היא למדה דרמה באוניברסיטת ניו יורק וסיימה ב -1987. היא גם בעלת תואר שני בכתיבה יוצרת מאוניברסיטת בראון ותואר שני בקולנוע מאוניברסיטת קולומביה. אולנק החלה להבין כי ההתקדמות הטכנולוגית בתעשיית הקולנוע הופכת אותה למיידית ואפשרית, והחלה להתמקד בעשייה קולנועית. היא ביימה את הסרט הקצר הראשון שלה Hold Up בשנת 2006 ובשנת 2009 ביימה את הסרט הקצר Countertransference. שניהם הוקרנו בפסטיבל סאנדנס והאחרון זיכה אותה במענק לנשים יוצרות ובציון לשבח אצלנו בפסטיבל הקולנוע הגאה בשנת 2010.

בשנת 2011 אולניק פרצה לתודעה עם הקומדיה המבריקה “לסבית תלותית מהחלל החיצון מעוניינת בדומָה” שהיה מועמד בקטגוריית הסרט האמריקאי הטוב ביותר בסאנדנס. סרטה העלילתי השני “פוקסי מרקינס” הוקרן גם הוא בסאנדנס ובפסטיבלים נוספים. אולנק קיבלה מענקי מחקר מאוניברסיטת הרווארד וקרן גוגנהיים כדי לכתוב עיבוד קולנועי למחזה פרי עטה, “לילות פרועים עם אמילי” שהפך לסרט הקולנוע השלישי שלה.

במהלך הפסטיבל נארח כיתת אמן עם היוצרת ונקרין שניים מסרטיה:
“לסבית תלותית מהחלל החיצון מעוניינת בדומָה” (2011)
“לילות פרועים עם אמילי” (2018)

לילות פרועים עם אמילי

קומדיה המבוססת על דמותה של המשוררת אמילי דיקנסון, לכאורה רווקה מתבודדת, הסרט חושף את סיפור אהבתה של אמילי עם סוזן, דבר המטריד את מנוחתה של מאהבת אחיה, מייבל, הסרט מספר את סיפורם של שני זוגות אוהבים מחוץ לנורמות החברתיות הנאבקים על מקום בהיסטוריה.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

Warning: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1459