אות הוקרה – טום פיצגרלד

בזמן שמיטב אנשי הקולנוע הקנדים נודדים לארה”ב להפוך לשחקנים מובילים בהוליווד, הבימאי/תסריטאי/עורך/מחזאי והשחקן האמריקאי טום פיצג’רלד (Thom Fitzgerald) על חוף האוקיינוס האטלנטי, נובה סקוטיה. שם, בשנת 1997 בגיל 29 הוא גם ביים וכתב את סרט הביכורים שלו הנחשב לאחד הסרטים הלהט”בים החשובים של סוף שנות ה-90, “הגן התלוי”.
מאז פיצג’רלד אימץ באופן רשמי את קנדה כביתו וזכה לשבחים מקומיים ובינלאומיים על סרטיו.
פיצג’רלד משלב ביצירותיו חוש הומור מעודן ומתוחכם, אך לא מוותר על העיסוק הנוקב בנושאים מורכבים ולא פשוטים, כמו איידס, התאבדות, אלימות במשפחה, ניכור רגשי, אלצהיימר ועוד. פיצג’רלד ניחן בכישרון ליצור דיוקנאות של דמויות עממיות אך בהחלט לא קונבנציונליות והוא עושה זאת ללא שיפוט או סנטימנטליות.
מלבד “הגן התלוי” ניתן למצוא בין סרטיו את Beefcake משנת 1998, על מגזיני השרירים של שנות ה-50 שהיו פופולריים במיוחד בקרב גייז, “המסיבה” שהחזיר את פיצג’רלד לניו יורק העיר שבה גדל, ו-“3 מחטים” שעסק באיידס מנקודות מבט שונות באפריקה, סין וקנדה. הסרט “שבר ענן” המתמודד עם נושא הזקנה מנקודת מבטן של של זוג לסביות זכה ב- 33 פרסים ברחבי העולם. גם בעשייתו הטלוויזיונית Forgive Me ו Sex & Violence הוא ממשיך את הקו הקולנועי שלו ומשלב יצירתיות מרשימה לצד התעסקות בנושאים חברתיים לא פשוטים.
בשיתוף שגרירות קנדה

בפסטיבל נציג ארבעה סרטים של טום פיצג’רלד:
– “הגן התלוי” (1997)
– “המסיבה” (2003)
“שבר ענן” (2011)
“רסיסים” (2018)

הגן התלוי

סרט הפריצה של הבמאי הקנדי טום פיצגרלד שזכה באינספור פרסים. דרמה משפחתית על עולמו של ויליאם, בחור צעיר שניתק כל קשר עם משפחתו ונאלץ לחזור לעיירת הולדתו לחתונת אחותו.
העיירה הפסטורלית מאלצת אותו להתמודד עם משפחתו הקשה ונישואי אחותו עם אהבת נעוריו.
סרט הממחיש את הקושי וחוסר היכולת להתנתק מהעבר.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

המסיבה

דרמה עטורת פרסים שלא תשאיר עין יבשה בקהל. ניק, עוזרת לתובע המחוזי חוקרת את נסיבות התאבדותו של מאט, חולה איידס, היא חושדת שמקורביו עזרו לו להתאבד דרך חקירתה היא מקבלת מושג על חייו של מאט ועל פרידתו מהחיים.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

רסיסים

הסרט רסיסים המבוסס על מחזה של לי-אן פול, חוזר לבחון את קשרי הגומלין בין זהות מינית וחיי משפחה בעיירה קטנה. כאשר הבת הסוררת חוזרת אל העיירה בעקבות מותו של אביה, צפים ועלים סודות ותהיות מהעבר, בן זוגה הנוכחי מפתיע בביקור אבל גם המאהבת מהעבר צצה ומעוררת תשוקות ישנות.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

שבר ענן

“שבר ענן” הוא סרט מסע מפתיע בכיכובן של זוכות פרס האוסקר אולימפיה דוקאקיס (“מוכת ירח”, “מגנוליות מפלדה”) וברנדה פריקר (“כף רגלי השמאלית”, “אלברט נובס”) אשר כובשות את הלב כסטלה ודוטי, זוג לסביות החיות יחד כבר 31 שנה.

למידע נוסף ורכישת כרטיסים »

Warning: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1459