SIDE BY SIDE: עשור לפסטיבל הקולנוע הגאה ברוסיה

יום חמישי, 7 ביוני, 2018, 16:00 סינמטק 2

רכישת כרטיסים בטלפון 03-6060800 שלוחה 9 או דרך אתר הסינמטק

אורך האירוע כ-90 דקות

בשנת 2017 חגג SIDE BY SIDE, פסטיבל הקולנוע הגאה ברוסיה, עשור לקיומו. מנהלות הפסטיבל האמיצות, מאני דה גוארה וגוליה סולטנובה, ניצלו את ציון הדרך הזה כדי לבחון את האתגרים שחוו ואת הישגיהן במהלך תקופה זו.

השלטונות הרוסיים, מנהיגים דתיים חשוכים, אמצעי תקשורת ממלכתיים, קבוצות חברה אזרחית שמרניות, לאומנים, ותנועות נוער של פוטין ניסו ועדיין מנסים בכל כוחם להפסיק את עבודתן של השתיים. תומכיו של פוטין מנסים לאלץ מקומות הקרנה להפסיק את תמיכתם בפסטיבל. הם מגיעים להפריע באירועים והקרנות, מפחידים את בעלי האולמות בהודעות שווא על פצצות שהטמינו, מאיימים באלימות פיזית, מתבטאים באלימות ושנאה בעיתונות, ומחפשים דרכים להעמיד לדין את המנהלות כמפיצות תעמולה להט”בית. אלו רק כמה דוגמאות של טקטיקות רבות שדה גוארה וסולטנובה נאלצו להתמודד איתן.

למרות זאת, ההישגים שלהן עולים עשרת מונים על פעולות הנגד. SIDE BY SIDE מילא בהצלחה את המשימה שהציב לעצמו. הפסטיבל מתגאה במגוון רחב של פרויקטים: פסטיבלי סרטים, חוברות מידע, הקרנות סרטים מקוונות, גיוס מתנדבות ומתנדבים רבים, סדנאות ליצירת סרטים, והרצאות ופאנלים הקוראים תיגר על הדעות ההומופוביות והטרנספוביות של המשטר. הפסטיבל זכה בקרב מול הקהל והציבור הרחב, שתומך בעמדות של סובלנות וכבוד כלפי הקהילה הגאה.

במשך תקופה קצרה אך אינטנסיבית, הפך SIDE BY SIDE לחלק מההיסטוריה האקטיביסטית הבינלאומית של קהילת הלהט”ב ולרכיב קבוע בנוף של עולם פסטיבלי הקולנוע ברוסיה ובעולם.

אנחנו גאים להזמין אתכם למפגש עם מאני דה גואר ויוליה סולטנובה. שתי המנהלות ישוחחו על הפסטיבל המדהים שלהן, על התנועה הלהט”בית ברוסיה, ויענו לשאלות הקהל.


Fatal error: Uncaught DivisionByZeroError: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php:1520 Stack trace: #0 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/loop/single.php(145): comments_template('/comments.php', true) #1 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(812): require('/home/tlvfest/p...') #2 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(745): load_template('/home/tlvfest/p...', false, Array) #3 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/general-template.php(206): locate_template(Array, true, false, Array) #4 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/units.php(335): get_template_part('loop/single', 'post') #5 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/helpers/class-pojo-templates.php(84): pojo_get_loop_template_part('loop/single', 'post') #6 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(324): Pojo_Templates->pojo_get_the_content_layout('single', 'post', '') #7 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters('', Array) #8 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #9 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/index.php(24): do_action('pojo_get_the_co...', 'single', 'post', '') #10 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/tlvfest/p...') #11 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tlvfest/p...') #12 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/index.php(17): require('/home/tlvfest/p...') #13 {main} thrown in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1520