לברוח

סינמטק 3, תל-אביב
יום שבת, 20.11.21, 15:00 – כרטיסים

 Flee

בימוי: יונאס פוהר רסמוסן 
תסריט: יונאס פוהר רסמוסן, אמין נוואבי
הפקה: מוניקה הלסטרום, סיגן בירז ‘סורנסן
משחק: דניאל קריימר, פרדין מוג’דזדה, מילאד איסקנדארי
דנמרק, צרפת, שוודיה, נורבגיה, 2021 , 90 דקות, דנית, אנגלית, דארי, רוסית, שבדית, תרגום לעברית ולאנגלית

באדיבות בתי קולנוע לב

פסטיבלים ופרסים:
נציג דנמרק לאוסקר 2022 בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר
פסטיבל קאן 2021
פסטיבל סאנדנס 2021 – פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר
פסטיבל סרטי האנימציה הבינלאומי של אנסי 2021 – הסרט הטוב ביותר, המוזיקה המקורית הטובה ביותר
פסטיבל הסרטים של גטבורג 2021 – הזוכה בסרט התיעודי הנורדי הטוב ביותר
פסטיבל הסרטים הבינלאומי של הונג קונג 2021
פסטיבל הסרטים הבינלאומי במלבורן 2021
פסטיבל הסרטים הבינלאומי של קרלובי וארי 2021
פסטיבל הסרטים טלורייד 2021
פסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו 2021

אחד הסרטים הגדולים של שנת 2021, שצפוי להיות מועמד לכמה וכמה אוסקרים בעונת הפרסים הקרובה, מגיע אל פסטיבל הקולנוע הגאה 2021. אל תפסידו. נציג דנמרק לאוסקר 2022 בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר.

במשך 20 שנה, אמין נוואבי לא סיפר את סיפורו – כיצד נמלט בילדותו מאפגניסטן לאחר הפלישה הסובייטית ועבר מסע תלאות עד שהגיע לדנמרק. כל זה משתנה כאשר בן זוגו מציע לו נישואים ולרכוש דירה יחד. הדבר גורם לו לפתוח את ליבו בפני חברו הטוב, הבמאי יונאס פוהר רסמוסן, שמציג כאן את קורותיו באמצעות אנימציה מרהיבה ופסקול מרטיט, ומתאר כיצד התמודד נוואבי עם טראומת הפליטוּת ובנה לעצמו בית חדש בסקנדינביה.
“לברוח” הוקרן לראשונה בפסטיבל סאנדנס והוכרז מיידית הן כאחד מסרטי התעודה הבולטים של השנה והן כאחד מסרטי האנימציה היפים שלה. כיאה לאיכותו, לעוצמתו הרגשית ולעושרו הסגנוני, הוא זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בתחרות התיעודית הבינלאומית של הפסטיבל, ולאחר מכן, בצרפת, גם בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל האנימציה היוקרתי של העיר אנסי.


Fatal error: Uncaught DivisionByZeroError: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php:1520 Stack trace: #0 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/loop/single.php(145): comments_template('/comments.php', true) #1 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(812): require('/home/tlvfest/p...') #2 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(745): load_template('/home/tlvfest/p...', false, Array) #3 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/general-template.php(206): locate_template(Array, true, false, Array) #4 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/units.php(335): get_template_part('loop/single', 'post') #5 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/helpers/class-pojo-templates.php(84): pojo_get_loop_template_part('loop/single', 'post') #6 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(324): Pojo_Templates->pojo_get_the_content_layout('single', 'post', '') #7 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters('', Array) #8 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #9 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/index.php(24): do_action('pojo_get_the_co...', 'single', 'post', '') #10 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/tlvfest/p...') #11 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tlvfest/p...') #12 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/index.php(17): require('/home/tlvfest/p...') #13 {main} thrown in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1520