הסרטים הזוכים – פסטיבל 2021

התחרות הרשמית - סרטים ישראלים קצרים בחסות PRIDE TV

הסרט הזוכה: 
אדוות
בימוי: יעל נודלמן

מנימוקי צוות השיפוט:
בכך שנתנה לחבריה להעיד על חוויתה האישית על הטרדה מינית, היוצרת יעל נודלמן מציגה קול קולנועי חזק. הגישה המינימליסטית שלה מעבירה מסר משמעותי על תרבות האונס והשפעותיה רבות הטווח. בהצגת מגוון חוויות, זכרונות ודעות של שותפיה למכינה, היא מעודדת שיח פתוח ומקדמת ריפוי ותקשורת חדשה על הטרדות מיניות, דרך אמצעים אומנותיים-קולנועיים.

הטבת זכייה – שירותי פוסט פרודקשן בחסות  Red Pill

ציון לשבח: 
המזמור ה-50
בימוי: חמד שרוף, פאדי קובטי

מנימוקי צוות השיפוט:
יד ביד לוקחים היוצרים את הצופה למסע מרתק במסדרונות נפשו של הגיבור. בין אהבה, תשוקה, קנאה ופחד שנרקמים לנגד עינינו, כמו הסוודר בתחילת הסרט, ליצירה מורכבת, מלאה שכבות, אהבת קולנוע, לצד אהבת האדם.
הסוודר אינו מצליח לחמם את שברון הלב ובמקום בו נעדרת האהבה, מתגלה עוצמת האלוהות, בין חיים למוות, בין אור לצל, בין הסתרה לגילוי.
“מזמור ה-50” נאסף למסמך קולנועי נוגע ללב, סיפור אגדה עם גיבור בעל עיניים נוצצות הכמהה לאהבה וחופש בחברה סגורה ושמרנית.

הטבת זכייה – שירותי פוסט פרודקשן בחסות  Red Pill

התחרות הרשמית - קולנוע עלילתי

הסרט הזוכה:  
מדבר פרטי
בימוי: אלי מוריטיבה

מנימוקי צוות השיפוט:
פרס הסרט הטוב ביותר הולך ל“מדבר פרטי” על עשייה קולנועית משובחת, עיסוק רגיש ומלא חמלה בנושאים נפיצים, תעוזה קולנועית ותסריטאית שמעזה לאתגר את הצופה ולשאול שאלות קשות ומורכבות על גבריות ובדידות ועדיין לספק תחושת תקווה מרוממת רוח.

ציון לשבח:  
שיעורי שפה
בימוי: נטלי מוראלס

מנימוקי צוות השיפוט:
ציון לשבח עבור “שיעורי שפה” שמצליח בדרכו הקלילה לגעת בכאב אנושי בצורה עמוקה ביותר ולכבוש את הצופה עם הופעות משחק מצטיינות ואותנטיות יוצאת דופן. מערכת היחסים שהסרט מתאר מצליחה להימנע מכל קלישאה אפשרית ולהוכיח שקשרים אפלטוניים יכולים להיות קולנועיים לא פחות מקשרים רומנטיים.

התחרות הרשמית - קולנוע תיעודי

הסרט הזוכה:   
משקעים
בימוי: אדריאן סילבסטר

מנימוקי צוות השיפוט:
פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר מוענק לסרט ״משקעים״, על ייצוג של חוויות חיים טרנסיות מגוונות תוך הכלה וכבוד אנושי עמוק, ועל קולנוע תיעודי אמיץ שמתפנה להקשיב ולהתבונן בבני אדם וביחסים שביניהם באינטימיות יוצאת דופן.

ציון לשבח:   
גולמי! לא מצונזר! וידאו!
בימוי:  אלכס קלאוזן, ריאן א. ווייט

מנימוקי צוות השיפוט:
ציון לשבח מוענק לסרט ״גולמי! לא מצונזר! וידאו!״ על תיעוד יוצא מן הכלל של פורנו רדיקלי היסטורי ולוהט שמאחוריו אנשים אמיצים ומעוררי השראה.

ציון לשבח נוסף:   
הצבעים של טובי
בימוי: אלכסה בקוני

מנימוקי צוות השיפוט:
ציון לשבח מוענק לסרט “הצבעים של טובי”, דרמה מרגשת על נזילות מגדרית והתמודדות אמיצה של משפחה מעוררת השראה בשפה קולנועית מעניינת וסיפור אופטימי מהדהד.

התחרות הרשמית - סרטים בינלאומיים קצרים

הסרט הזוכה:
כל התחושות האלה בבטן שלי
בימוי: מרקו דז’שקה

מנימוקי צוות השיפוט:
סרטו של מרקו דז’שקה, ״כל התחושות האלה בבטן שלי״, מתאר את סיפורה של אישה טרנסית – מרגעי הבלבול בילדותה, דרך תהליך ההתאמה המגדרי שהיא עוברת בבגרותה, ועד לחיפוש אחר אהבה. עם אנימציה עדינה, מקורית ועשירה, הסרט סוחף את הצופה למסע כנה ונוגע ללב.

מלגה ליצירת סרט תיעודי חברתי ע"ש חן לנגר

הפרויקט הזוכה:   
לא הכל ורוד – מורן נקר 

הסרט מספר את סיפורו של מקום מיוחד, “הגג הורוד” המספק הלנת חירום לצעירים ולצעירות בגילאי 18-25 מהקהילה הזקוקים לקורת גג מידית וזמנית. חן, שהיה מתנדב ומדריך בבר-נוער האמין בחשיבות של מסגרות תמיכה כמו “הגג הורוד”, שהיוו עבורו ועבור אלפי נערים מהקהילה אי של שקט. בחרנו לתמוך בסרט זה מאחר שהוא מאפשר לצופים הצצה לשלב מאד מאתגר בחייהם של נערות ונערים מהקהילה – בו הנערות והנערים מספרים על רגעי הבריחה מהבית, צמתי המשבר; ההתפרקות וההרכבה מחדש של הנפש.

מענק פיתוח לסרט עלילתי קצר בשיתוף קרן גשר

הפרויקט הזוכה:   
שאלטר – מורן נקר
מנימוקי צוות השיפוט:
סרט פיוטי ומרגש. בעזרת דמויות נרדפות ונחבאות אל הכלים, מצליחים היוצרים לקחת נושא שנראה בתחילה כפוליטי והופכים אותו לסרט על אנושיות, על סולידריות ועל אמון בבני אדם.

תחרות סרטי הנוער

הסרט הזוכה:   
אין מה להסתיר
בימוי: סיון באבא

מנימוקי צוות השיפוט:
על בניית סיפור משפחתי חכם, מורכב, מפתיע ודרמטי עם דמויות אותנטיות ונוגעות ללב, אסטתיקה קולנועית ומשחק טבעי ואמין של שתי הגיבורות הצעירות, בחרנו להעניק את הפרס לסרט אין מה להסתיר.


Fatal error: Uncaught DivisionByZeroError: Division by zero in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php:1520 Stack trace: #0 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/loop/single.php(145): comments_template('/comments.php', true) #1 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(812): require('/home/tlvfest/p...') #2 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template.php(745): load_template('/home/tlvfest/p...', false, Array) #3 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/general-template.php(206): locate_template(Array, true, false, Array) #4 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/units.php(335): get_template_part('loop/single', 'post') #5 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/core/helpers/class-pojo-templates.php(84): pojo_get_loop_template_part('loop/single', 'post') #6 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(324): Pojo_Templates->pojo_get_the_content_layout('single', 'post', '') #7 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters('', Array) #8 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #9 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-content/themes/buzz/index.php(24): do_action('pojo_get_the_co...', 'single', 'post', '') #10 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/tlvfest/p...') #11 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tlvfest/p...') #12 /home/tlvfest/public_html/tlv/he/index.php(17): require('/home/tlvfest/p...') #13 {main} thrown in /home/tlvfest/public_html/tlv/he/wp-includes/comment-template.php on line 1520